Зажурені узбіччя
ЗМІСТ
І. Вступ …………………………………………………………………
ІІ. Дослідження проблеми.
1. Що таке сміття? ………….………………….…………….…………
2. Вплив різноманітного сміття на довкілля ……………
2. Чинне природоохоронне законодавство………………
ІІІ. Аналіз інформації, визначення напрямів діяльності.
1 Ознайомлення з передовим досвідом боротьби з забрудненням узбіч доріг……………………………………………
2. Проведення анкетування про дану проблему…………………
3. Визначення й обговорення заходів, що сприятимуть покращенню стану
узбіч доріг села……………..……………
IV. Реалізація запланованої діяльності.
1. Акція по впорядкуванню узбіччя дороги
- Проведення інформаційно-просвітницької роботи ……
- Створення та представлення мультимедійної презентації
V. Висновки…
VІ. Список використаних джерел………………………
VІІ. Додатки…………………
Від бруду стогнуть ріки,
Стоять в журбі поля,
Забруднене повітря,
І скривджена земля.
Людино, схаменися,
Спинися хоч на мить.
Навколо озирнися –
Невже так можна жить?
І. ВСТУП
Уховецьк… Старовинне волинське село, яке вабить легендарною історією, в якому засновано перший колгосп на Волині, яке є колискою талановитого художника Андроника Лазарчука. Майже 200 років Свято-Троїцькій церкві села В цьому році виповнилося 140 років від початку заснування освіти в селі. В центрі села, серед дерев і квітів, знаходиться школа, візиткою якої є зразковий шкільний історичний музей. А яка краса навкруги, скільки лісів, урочищ, які мальовничі краєвиди! Перлиною села є озеро Ухо. З великим бажанням їдуть до нас краєзнавці та туристи з усієї Ковельщини.
Цього літа було дуже багато відпочиваючих, тому пляжі озера заповнилися великою кількістю людей. Почалося інтенсивне забруднення прибережної зони озера та узбіч уховецьких доріг. З машин викидали все, що не потрібно, як-от: скляні і пластикові пляшки, поліетиленові пакети, старий одяг, навіть дитячі підгузки. Та й що там казати, наші несвідомі односельчани теж не далеко «відійшли» від приїжджих відпочиваючих, адже зручно викинути сміття на дорогу – хтось повинен його прибрати.
Ми не могли стояти осторонь цієї проблеми не тільки тому, що сміття шкідливе для навколишнього середовища, а ще і тому, що неможливо дивитись на такий відкритий і цинічний вандалізм до нашого рідного села.
Отже, ми розробили екологічний проект «Зажурені узбіччя».
Об’єктом нашого дослідження є узбіччя уховецьких доріг, а предмет дослідження – це забруднення сільських доріг побутовим сміттям.
Мета проекту:
- формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ, на актуальні проблеми сьогодення, зокрема на проблеми, пов’язані з охороною навколишнього середовища;
- формування в учнів умінь і навичок ініціативи, самостійності; віри в свої сили; сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадянських дій;
- здійснення еколого-просвітницької роботи;
- залучення учнів до практичної діяльності з розв’язанням проблем навколишнього середовища місцевого значення;
- виховання небайдужості до екологічного стану рідного краю;
- виховання наполегливого прагнення до активної охорони та відновлення навколишнього природного середовища.
Завдання проекту:
- опрацювати інформацію про сміття, вплив його на довкілля;
- ознайомитись з чинним природоохоронним законодавством;
- ознайомитись з передовим досвідом боротьби з забрудненням узбіч доріг;
- провести акцію по впорядкуванню узбіч доріг села;
- запропонувати заходи щодо недопущення викидання сміття на дороги;
- провести інформаційно-просвітницьку роботу серед учнів та жителів села.
V. ВИСНОВКИ
Внаслідок реалізації проекту серед громадськості була сформована думка про важливість вирішення проблеми щодо очищення узбіч села від побутового сміття.
Учні 11 класу отримали досвід вирішення місцевої екологічної проблеми та усвідомили важливість ролі кожного.
Школярі сформували такі навички:
1. Міжособистісні - слухати один одного; висловлювати ідеї та думки й уміти сприймати чужі ідеї та думки; ставити запитання; знаходити аргументи на користь власної позиції; розв'язувати конфлікти; турбуватись про інших.
2. Навички мислення - розуміти складні факти; розвивати ідеї;
аналізувати, відбирати, використовувати інформацію; приймати рішення у складних або непередбачуваних ситуаціях.
3. Командні - здатність працювати в команді; виконувати певні ролі в команді; планувати й розподіляти завдання; співвідносити командну працю та індивідуальну.
4. Розв'язання проблем - уміти виділяти проблему; визначати ступінь складності проблеми; планувати шляхи розв'язання проблеми; залучати до розв'язання проблеми різні соціальні групи, представників органів влади тощо; аналізувати хід розв'язання проблеми; змінювати неефективні завдання та засоби у процесі розв'язання проблеми.
5. Ініціативні - розвивати ініціативу; активно працювати в указаній структурі; самостійно усувати перешкоди, що виникають у процесі розв'язання проблеми; ініціювати зустрічі, пропозиції.
6. Творчі - розвивати таланти й нахили; формувати впевненість у собі та
у членах команди; приймати неординарні рішення; пропонувати різні шляхи
розв'язання проблеми.
7. Демократичні - поважати права один одного; ураховувати інтереси один одного; дискутувати; відстоювати власні позиції; знаходити компроміс; брати на себе відповідальність за власні дії.
Посильна участь школярів у екологічному проекті на сьогоднішній день
виконана, проте і надалі учні будуть активно контролювати виконання запланованих заходів, аби зберегти красу рідного села.
«Усі ми пасажири одного корабля, що зветься Земля», - сказав Екзюпері. Тому священний обов’язок всіх полягає у постійній турботі про благополуччя нашого спільного дому.
Немає коментарів:
Дописати коментар