Синьоока перлина Уховецька

ЗМІСТ
І. Вступ
ІІ. Дослідження проблеми.
1. Паспорт озера Ухо
2. Чинне водооохоронне законодавство
3. Основні чинники забруднення озера та пляжу
ІІІ. Аналіз інформації, визначення напрямів діяльності.
1. Анкета «Збережемо разом природний скарб села Уховецьк!»
2. Систематизація та аналіз отриманих матеріалів.
3. Співпраця з екологічними службами та організаціями
4. Визначення й обговорення заходів, що сприятимуть покращенню стану озера
IV. Реалізація запланованої діяльності.
  1. Акція по впорядкуванню прибережної смуги озера
  2. Встановлення в зоні відпочинку озера інформаційних щитів, обладнання місць для вогнищ…
  3. Проведення інформаційно-просвітницької роботи 
  4. Створення та представлення мультимедійної презентації
V. Висновки
VІ. Список використаних джерел
VІІ. Додатки
«Біля озера наше село,
У волошках рясних зацвіло,
Тут високі зелені жита
І душа у людей золота.
Буйним листям зелених гаїв,
Тут співають пісень солов’ї,
Кожна стежечка світлом бринить,
Як тебе, Уховецьк, не любить?»
Н.Шугніло
І. ВСТУП

Такими віршованими рядками, пронизаними любов’ю до рідного села, і розпочинається наш проект «Синьоока перлина Уховецька»

Назва села пов'язана з формою озера, яке розташоване в населеному пункті. За легендою, люди із навколишніх сіл їздили через місцину, де нині Уховецьк, на базар у Ковель. Вертаючись з довгої дороги, погоничі й воли були вже втомлені. Доїхавши до теперішнього села Уховецьк, радились: «Поїдемо до Уха, перепочинемо та заночуємо біля озера». Всі погоджувались. Перший погонич направляв волів: «Вець, вець до Уха!». Поєднанням двох слів (назви озера Ухо та вигуку «вець») і утворилась назва села.

Є легенда і про назву озера. Одного разу йшов чоловік на заробітки. Дорога пролягала через болотисту місцевість. Раптом чоловік загруз у болоті, тільки одне вухо виглядало. На тому місці утворилось озеро, що нагадувало форму вуха. Звідси й назва озера — Ухо.

А в іншій легенді говориться так: «Якось вийшли люди за село, аж бачать – в траві срібло розсипане. Кинулись поодинці збирати його, кожен сам собі хапає, і ніяк срібла не зберуть, бо воно, мов живе, з рук збігає. Пішли люди до 100-літнього дідуся Харитона спитати поради, як срібло з-поміж трави визбирати. Вислухав старий людей, похитав головою, і сказав, що то велике багатство, треба збирати його в один кіш гуртом, а поодинці ніколи не збереш. І злилося срібло в озеро, вода якого і є тим багатством для всього люду села Уховецьк».

Сьогодні наше озеро вабить до себе диво­вижною красою плеса, зеленню прибережної смуги, доступністю та зручністю відпочивальної зони. Але поряд з цим стоїть загальнолюдська проблема - збереження чистоти озера та пляжної території під час відпочинку, замулення озера та заростання водного плеса.

Отже, об’єктом нашого дослідження є озеро Ухо, а предмет дослідження – це забруднення озера та його пляжної зони, способи покращення ситуації.

Мета проекту:

  • екологічна характеристика та комплексна оцінка сучасного стану озера Ухо для обґрунтування заходів щодо покращення екологічного стану водойми та здоров’я людей;
  • з’ясувати причини і наслідки забруднення пляжної зони озера Ухо;
  • отримати учнями досвід вирішення місцевої екологічної проблеми;
  • усвідомити важливість ролі кожного жителя села в захисті озера;
  • виховати любові до рідного села.

Завдання проекту:

  • впорядкувати прибережну пляжну смугу озера, прибрати сміття;
  • провести інформаційно-просвітницьку роботу серед учнів та жителів села по збереженню екологічного стану озера Ухо;
  • активно співпрацювати з громадськими екологічними організаціями та екологічними службами;
  • запропонувати заходи щодо створення умов для гарного відпочинку великої кількості людей без шкоди як для здоров’я людей, так і для збереження озера.

V. ВИСНОВКИ

1. Внаслідок реалізації проекту серед громадськості була сформована думка про важливість вирішення проблеми щодо незадовільної санітарно-епідеміологічної ситуації як на озері Ухо, так і в прибережній, пляжній зонах.

2. Підготовлено та розіслано листи-звернення про проблемну ситуацію у відповідні профільні організації.

3. У прибережній зоні встановлено необхідні інформаційні щити та обладнано місця для вогнищ.

4. Прибрано від побутового сміття прибережну та пляжну зони озера.

5. Учні 11 класу отримали досвід вирішення місцевої екологічної проблеми та усвідомили важливість ролі кожного.

6. Посильна участь школярів у екологічному проекті на сьогоднішній день виконана, втім, і надалі учні будуть активно контролювати виконання запланованих заходів, аби зберегти унікальну перлину Уховецька.









Збережемо разом нашу перлинку!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар