Екологічний проект
ЗМІСТІ. Вступ …………………………………………………………………………….
ІІ. Дослідження проблеми.
1. Екологічний стан озерних екосистем Волині…………….………….…..…
2. Паспорт озера Ухо …………………………………………………….…….
2. Чинне законодавство про користування надрами………………….…..…
3. Характеристика сапропелю як цінного органічного добрива …….…......
ІІІ. Аналіз інформації, визначення напрямів діяльності.
1 Результати наукових досліджень сапропелів Волинської області………
2. Технологічні умови проведення екологічного оздоровлення озера Ухо.
3. Систематизація та аналіз отриманих матеріалів………………………….
IV. Реалізація запланованої діяльності.
1. Співпраця з екологічними службами та організаціями……………...…...
2. Проведення інформаційно-просвітницької роботи ……….…………….
3. Створення та представлення мультимедійної презентації………………
V. Висновки……………………………………………………………………….
VІ. Список використаних джерел………………………………………………..
VІІ. Додатки………………………………………………………………………
І. ВСТУП
Назва нашого села пов'язана з формою озера, яке розташоване в населеному пункті.
Сьогодні наше озеро вабить до себе дивовижною красою плеса, зеленню прибережної смуги, доступністю та зручністю відпочивальної зони. Ми дуже любимо відпочивати і милуватися красою озера Ухо. З великим бажанням їдуть до нас люди з усієї Ковельщни.
Але поряд з цим стоїть загальнолюдська проблема - збереження чистоти озера та пляжної території під час відпочинку, замулення озера та заростання водного плеса. Тому минулого навчального року ми спробували зайнялися активним вирішенням цих проблем, взявши участь в проекті з екології «Синьоока перлина Уховецька». Власними силами виготовили дерев’яні таблиці-заклики такого змісту «Будь біля озера людиною!», «Не кривдь озеро!» тощо та прибрали пляжну прибережну зону від побутового сміття, створили місця для вогнищ. На жаль, власноручно ми не можемо вирішити проблему, яка пов’язана із замуленням нашого озера та заростанням водного плеса, тому що для цього потрібні великі кошти, щоб домовитись з спеціалістами та забезпечити їх відповідною технікою.
Слід врахувати, що у озері продовжується процес інтенсивного накопичування органічної речовини, утвореної в процесі фотосинтезу водоростей, а також накопиченої в результаті відмирання вищих водних рослин. У цьому зв’язку, в сучасний період глибина озера суттєво зменшилась, а шар мулу зріс і фактичний екологічний стан водойми можна оцінити як критичний.
В кінці вересня цього року на сесію Уховецької сільської ради прибув представник ТОВ «Сапротрейд», який розповів про наміри компанії щодо розробки родовища корисної копалини сапропель на озері Ухо та подав клопотання на розгляд депутатів сільської ради (див. додаток 1). Ми дуже схвилювались, чи не пошкодить видобуток сапропелю екологічному стану озера та чи можливо сільській раді регулювати роботи. Це дало поштовх для роботи над проектом «Скарб з глибин озера Ухо».
Отже, об’єктом нашого дослідження є озеро Ухо, а предмет дослідження – це замулення озера та заростання водного плеса, способи покращення ситуації.
Мета проекту:
екологічна характеристика та комплексна оцінка сучасного стану озера;
з’ясувати причини і наслідки замулення та заростання озера Ухо, віднайти шляхи подолання;
отримати учнями досвід вирішення місцевої екологічної проблеми;
усвідомити важливість ролі кожного жителя села в захисті озера;
виховання любові до рідного села.
Завдання проекту:
запропонувати заходи щодо очищення замуленого озера та заростання водного плеса;
провести інформаційно-просвітницьку роботу серед учнів та жителів села по ознайомленню з скарбом озера Ухо;
активно співпрацювати з громадськими екологічними організаціями та екологічними службами.
V. ВИСНОВКИ
1. Внаслідок реалізації проекту серед громадськості була сформована думка про важливість вирішення проблеми щодо важливості очищення озера від водоростей та замулення.
2. Підготовлено та розіслано листи-звернення про проблемну ситуацію у відповідні профільні організації.
3. Запропоновано технологічні умови проведення екологічного оздоровлення озера Ухо.
4. Знання про цінне добриво сапропель та методи його добування дають змогу не допустити знищення екосистеми озера.
5. Учні школи отримали досвід вирішення місцевої екологічної проблеми та усвідомили важливість ролі кожного.
6. Посильна участь школярів у екологічному проекті на сьогоднішній день виконана, втім, і надалі учні будуть активно контролювати виконання запланованих заходів, аби зберегти унікальну перлину Уховецька.
Цей проект зайняв І місце в обласному конкурсі та
І місце у Всеукраїнському конкурсі екологічних проектів в травні 2014р.
На фото -- Іванна Бабич, учениця 8 класу ЗОШ І-ІІІст. с.Уховецьк, переможець Всеукраїнського конкурсу екологічних проектів (з грамотою переможця на фоні постеру поекта)
Немає коментарів:
Дописати коментар